Watoto Church & palmbomen bij het zwembad

Vanochtend werden we heel rustig wakker gemaakt om 07.00 uur door piano muziek op de achtergrond. Tegenover ons Guesthouse zit een sportveld van een school en daarnaast is een kerk, waar het vandaan kwam. Om beter te kunnen luisteren hebben we de raampjes en gordijnen open gezet en hoorden we zelfs nog opwekking 595 Licht van de wereld! (Maar dan wel in het Engels natuurlijk)

Na het ontbijt maakten we ons klaar om naar de Watoto church te gaan. Toen we daar aankwamen met de bus, stonden er hordes met mensen. Dat zie ik in Nederland niet veel 😛. Ook moesten we eerst door een security check heen, dat heb ik ook nog niet eerder gehoeven als ik in Nederland naar kerk ga 😛.

De kerk zelf was erg mooi en we
waren onder de indruk van deze nieuwe ervaring. Zo bijzonder dat liederen die ik in Nederland zing, aan de andere kant van de wereld ook worden gezongen! Na een preek die ging over het zijn van een community (gemeenschap) door 1 naar elkaar om te zien en 2 je aan te sluiten bij een project, was de dienst afgelopen.



We gingen toen naar een craft market, waar lokale (zelfgemaakte) spulletjes verkocht worden. Hier konden we souvenirs kopen en velen hebben een nieuw talent ontdekt, namelijk afdingen.

We zouden 's middags gaan zwemmen, maar helaas verdween de zon, dus tijdens de rit ernaar toe hoopten we allemaal dat de 🌞 weer terug zou komen. We gingen zwemmen bij een prachtig resort en ondanks dat de zon zich niet heel veel heeft laten zien, was het wel een fijne chille en ontspannen middag. Dat was ook wel nodig, want die indrukken zijn stiekem toch best wel vermoeiend.









Weer thuis aten we het diner, wat onze keukenprinses Jennifer weer voor ons gemaakt had, heerlijk! Gehaktbal met aardappelpuree, lekker Nederlands toch. 's Avonds stond een film op het programma, maar die heb ik even geskipt.

Om weer wat energie op te doen, ga ik maar niet te laat slapen. Morgen en dinsdag gaan we naar de straatjongeren, wat best wel indrukwekkend zal zijn.

Dit keer een iets kortere blog, maar leuk dat jullie meelezen! Ik krijg veel reacties dat de blog leuk is, dus dat is dat uurtje wel waard iedere dag! 😊


Tot de volgende!
Ingrid

Reacties