In naar Oeganda



Over 20 nachten slapen is het zover! Op maandag 23 juli naar Oeganda voor een nieuw avontuur. Dertien dagen ga ik met de 'Jongerenreis Oeganda' mee van de organisatie Doingoood. Vijf dagen staat vrijwilligerswerk centraal bij verschillende projecten, op de andere dagen zijn er excursies, gaan we mountainbiken en staat ons op het laatst een safari in Queen Elisabeth National Park te wachten!

#hoedan?

Veel mensen vragen me, "In, waarom ga je naar Oeganda?" 
Dit komt eigenlijk door Nederland Zingt. Vroeger, als we Nederland Zingt keken op tv, volgde er ook altijd een stukje van EO Metterdaad. Hier zag ik voor het eerst kinderen die honger, verdriet of pijn hadden. Dit raakte me en heeft me o.a. doen aanzetten tot de opleiding Social Work. 

Een aantal jaar geleden had ik klasgenoten die vrijwilligerswerk gingen doen in het buitenland. Ik vond dit erg gaaf en na een aantal jaren moed verzamelen is daar eindelijk het concrete plan gekomen!

Op 30 november 2017 ben ik naar een informatieavond van Doingoood in Utrecht gegaan en 1 december heb ik me aangemeld. 

Mijn doel is om meer te leren kennen over de Oegandese cultuur en te ontdekken wat mij al die tijd getriggerd heeft om vrijwilligerswerk in Afrika te willen gaan doen. Ook ben ik benieuwd wat de begrippen 'dankbaarheid' en 'toekomst' in Afrika betekenen. 
Alles bij elkaar wil ik dus zoveel mogelijk gaan genieten, plezier maken en Oeganda leren kennen.

Spannend?

Natuurlijk! Een stap uit de comfortzone en het onbekende tegemoet gaan geeft gezonde spanning, maar eigenlijk heb ik er alleen maar heel erg veel zin in. Al veel dingen zijn geregeld: ticket is geboekt, paspoort is binnen, vaccinaties zijn ingeënt, visum is aangevraagd en de kennismakingsdag van Doingoood is alweer voorbij. Deze dag was op zaterdag 23 juni, waarin ik de andere reisgenootjes heb leren kennen en we verschillende activiteiten hebben bedacht voor de sport- en speldagen in Oeganda.


Blijf je op de hoogte?

Ik heb geen social media, dus door mijn blog te volgen blijven jullie op de hoogte van alles wat ik zie, voel en meemaak. 

Voor meer informatie kunnen jullie ook kijken op de site van de organisatie, om meer te weten te komen over mijn 'Jongerenreis Oeganda':
Of kijk eens op de Instagram van Doingoood.

Leuk dat jullie met mij 'meereizen' naar Oeganda, veel leesplezier gewenst!


Ingrid

Reacties

Een reactie posten